۱۴۰۱ آذر ۱۶, چهارشنبه

دادگاه کیفری دهگلان؛ سهیلا مطاعی به ۳ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد

 


خبرگزاری هرانا – سهیلا مطاعی، از شهروندان بازداشتی اعتراضات سراسری توسط دادگاه کیفری دهگلان به ۳ سال و ۹ ماه حبس محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات قانون اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۸ ماه حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، سهیلا مطاعی به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲ دادگاه کیفری شهرستان دهگلان صادر و به وی ابلاغ شده است، خانم مطاعی از بابت اتهامات “اخلال در نظم عمومی” به ۱۸ ماه، “تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب” به ۱۳ ماه، “تمرد علیه مامورین” به ۵ ماه و “تبلیغ گروهک ها و سازمان های معاند نظام” به ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات قانون اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۸ ماه حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

سهیلا مطاعی پیشتر در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۱ در جریات اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در شهرستان دهگلان داد بازداشت و روز دوشنبه ۲۵ مهر با تودیع وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده بود.

وی روز شنبه ۲۱ آبان ماه، مجددا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از پایان دوران بازجویی به کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر