Translate

۱۴۰۱ آذر ۲۱, دوشنبه

اعدام مجیدرضا رهنورد؛ دومین معترض حکومت ایران ۲۳ روز پس از دستگیری به دار آویخته شد

 


انتشار اعتراف اجباری مجیدرضا رهنورد از سوی رسانه‌های حکومتی در حالی که دستش شکسته و در گچ بود، یک بار دیگر انتقادها از روند اخذ اعتراف به زور، فشار و شکنجه در زندان‌های ایران را مطرح کرده بود

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که مجیدرضا رهنورد معترضی که ۲۳ روز پیش دستگیر شده بود را صبح دوشنبه بیست و یکم آذر به وقت محلی، «در ملاء عام» در خیابانی در مشهد به دار آویخته است.

اعدام آقای رهنورد در حالی صورت می گیرد که مردم مشهد ساعاتی پیش از آن در اعتراضات شبانه به اعدام محسن شکاری که چهار روز پیش در تهران به دار آویخته شده بود، شرکت داشتند.

قوه قضائیه با اعلام خبر اعدام مجیدرضا رهنورد نوشته او به کشتن دو نفر از ماموران شبه نظامی بسیج، با سلاح سرد متهم بوده است.

انتشار اعتراف اجباری مجیدرضا رهنورد از سوی رسانه‌های حکومتی در حالی که دستش شکسته و در گچ بود، یک بار دیگر انتقادها از روند اخذ اعتراف به زور، فشار و شکنجه در زندان‌های ایران را مطرح کرده بود.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی تصاویری از مراسم اعدام را در یکی از خیابان های مشهد منتشر کرده که نشان می دهد مراسم در میان ماموران پرتعدادی که صورت‌های خود را پوشانده اند و محوطه ای که با بلوک های سیمانی مسدود شده، انجام گرفته است.

‌ هانا نیومن، نماینده پارلمان اروپا در توییتی درباره اعدام مجیدرضا رهنورد نوشته است که ماموران جمهوری اسلامی، امروز صبح با والدین او تماس گرفتند و خبر اعدام را به آنها دادند و گفتند که خودشان او را دفن کرده‌اند. «یعنی پدر و مادرش نتوانستند برای آخرین بار او را ببینند. این بی‌رحمی محض است.»

پگاه بنی هاشمی حقوقدان ایرانی درباره اعدام مجیدرضا رهنورد به بی‌بی‌سی فارسی گفته است که وضعیت جاری در قوه قضائیه غیرقابل قبول است.

او گفته اجرای حکم اعدام ۲۳ روز پس از بازداشت یادآور دادگاه های صحرایی است و حتی روند صدور احکام در ایران تا پیش از این به این سرعت نبوده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...