۱۴۰۱ آذر ۲۵, جمعه

میثم غلامی به دادسرای کبودر آهنگ همدان احضار شد


  میثم غلامی، زندانی سیاسی سابق جهت دفاع از اتهام انتسابی به شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کبودر آهنگ واقع در همدان احضار شد. از آقای غلامی خواسته شده تا ظرف مدت ۵ روز از زمان صدور ابلاغیه در این شعبه حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میثم غلامی، زندانی سیاسی سابق به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کبودر آهنگ احضار شد.

در این ابلاغیه که در تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱، صادر و ابلاغ شده است، از آقای غلامی خواسته شده تا ظرف مدت ۵ روز از زمان درج ابلاغیه در سامانه ثنا، جهت دفاع از اتهامات “تبلیغ علیه نظام و استفاده از تجهیزات دریافت ماهواره” در شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کبودر آهنگ حاضر شود.

میثم غلامی در تاریخ ۹ مهرماه امسال، در جریان اعتراضات سراسری در کبودرآهنگ بازداشت و پس از ۱۲ روز نگهداری در یکی از بازداشتگاه های امنیتی نهایتا به زندان همدان منتقل شده بود. وی در تاریخ ۲۳ مهرماه، با تودیع قرار وثیقه از زندان الوند همدان آزاد شده بود.

پیشتر یک منبع مطلع در گفت و گو با هرانا اتهامات انتسابی به آقای غلامی را ارتباط با زندانیان سیاسی و خبررسانی در رابطه با وضعیت آنها، تبلیغ علیه نظام و حمایت از اعتراضات سراسری عنوان کرده بود.

میثم غلامی، پیشتر نیز در سال ۹۹ بازداشت و در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

وی نهایتا در تاریخ ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰، با پایان دوران محکومیت از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر