Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

اعتراضات سراسری؛ تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت معین مقدری


  معین مقدری، علیرغم گذشت بیش از ده روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بی خبری به سر میبرد. بیخبری از وضعیت این شهروند، به افزایش نگرانی های خانواده وی منجر شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، معین مقدری در بازداشت و بی خبری به سر میبرد.

یک منبع نزدیک به خانواده وی در این خصوص به هرانا گفت: “این شهروند بازداشتی، از زمان بازداشت تاکنون، تنها یک بار قادر به برقراری تماس تلفنی کوتاهی با خانواده شده و طی این تماس از بازداشت خود توسط نیروهای امنیتی خبر داده است. همچنین در این تماس، وی از محل نگهداری خود، ابراز بی اطلاعی کرده است.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “معین مقدری، مشکل گوارشی شدید دارد و به همین دلیل به درمان و رسیدگی پزشکی نیاز دارد.”

علیرغم پیگیری ها و مراجعات مکرر خانواده به مراکز امنیتی-قضایی، مسئولان مربوطه از دادن پاسخی شفاف در خصوص وضعیت آقای مقدری خودداری می کنند.

معین مقدری، روز دوشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۱، در بابل توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

تاکنون از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروند بازداشتی، اطلاعی حاصل نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...