۱۴۰۱ دی ۴, یکشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت ۵ شهروند بازداشتی در شهرهای مختلف


  – طی روز های اخیر، صابر بالنده، بهروز علایی و محمد شهبازیان توسط نیروهای امنیتی در شهرهای رودسر و ایلام بازداشت شدند. همزمان، توحید شافی دانشجوی بازداشتی دانشگاه شهید بهشتی آزاد شد. همچنین، الهه میرمهدی علیرغم گذشت ۲۳ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی در زندان گلپایگان بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای اخیر، یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در رودسر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

هویت وی “صابر بالنده، اهل رودسر” توسط هرانا احراز شده است.

از سوی دیگر، روز شنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۱، توحید شافی دانشجوی ارشد شیمی دانشگاه شهید بهشتی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. وی پیشتر در تاریخ ۱۷ آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش کردپا، طی روزهای اخیر، دو شهروند بازداشت شدند.

روز شنبه ۳ دی ماه، “بهروز علایی، ٣٣ ساله و فرزند سیداکبر” توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به اداره اطلاعات دره شهر ایلام منتقل شد.

علاوه براین طی هفته های اخیر، “محمد شهبازیان، ٢١ ساله، فرزند اشرف و دانشجوی حسابداری” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

همچنین، الهه میرمهدی، شهروند بازداشتی اهل گلپایگان علیرغم گذشت ۲۳ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی در زندان گلپایگان بسر میبرد.

پیشتر یک منبع مطلع در رابطه با بازداشت الهه میرمهدی اینگونه به هرانا توضیح داده بود: “الهه اهل گلپایگان است و در شاهین شهر اصفهان زندگی می کند. او تاتو آرتیست است و ساعت ۱۲ ظهر روز جمعه ۱۱ آذر به بهانه آموزش تاتو در گلپایگان حدود ۳۰ مامور به منزل وی مراجعه کرده و او را بازداشت می‌کنند. ضرب و شتم نیروهای امنیتی در حین بازداشت باعث شکستگی انگشت های دست مادرش شده است. همچنین ماموران که از اطلاعات سپاه بودند تلفن همراه خانم میرمهدی را ضبط کرده و با خود میبرند.”

الهه امیر مهدی، دانش آموخته کارشناسی رشته نقاشی از دانشگاه هنر اصفهان، تاتو آرتیست است. او همچنین فعالیت هایی در زمینه دفاع از حقوق حیوانات نیز داشته است.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر