۱۴۰۱ آذر ۲۵, جمعه

رامین بهزاد به ۱ سال حبس تعزیری و ۶۰ ضربه شلاق محکوم شد


 – رامین بهزاد، فعال ترک (آذربایجانی) توسط شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو شهر تبریز به ۱ سال حبس تعزیری و ۶۰ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رامین بهزاد، فعال ترک (آذربایجانی) به تحمل حبس و شلاق محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو شهر تبریز صادر و به آقای بهزاد ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی” به ۱ سال حبس تعزیری و ۶۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

آقای بهزاد پیشتر در تاریخ ۲ مهرماه ۱۴۰۱، در حین سپری کردن دوران سربازی در پادگان شهید فکوری نیروی هوایی بازداشت و به زندان تبریز منتقل شد. سپس در تاریخ ۲۳ مهرماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزاد شد.

وی پیشتر نیز در ارتباط با اعتراضات اخیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در نهایت به ۱ سال حبس تعزیری و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده بود که این جکم  به مدت ۲ سال به حالت تعلیق در آمده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر