Translate

۱۴۰۱ آذر ۲۱, دوشنبه

اعتراضات سراسری؛ شاهین رحمتی و سینا یوسفی مجموعا به ۷ سال و ۲ ماه حبس محکوم شدند


 سینا یوسفی، شهروند ساکن تبریز و نایب رئیس کمیسیون حقوق بشر وکلای دادگستری آذربایجان به ۶ ماه حبس و مجازات تکمیلی و شاهین رحمتی، شهروند ساکن زنجان به ۶ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شدند. این شهروندان پیشتر در جریان اعتراضات سراسری بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سینا یوسفی و شاهین رحمتی به تحمل دوران حبس محکوم شدند.

سینا یوسفی، وکیل دادگستری و نایب رئیس کمیسیون حقوق بشر وکلای دادگستری آذربایجان به ۶ ماه حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و توقیف وسایل الکترونیک محکوم شده است. همچنین شاهین رحمتی، مربی پارکور ساکن زنجان به ۶ سال و ۸ ماه حبس محکوم شد.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

سینا یوسفی در تاریخ ۲۲ مهرماه از تشکیل کمیته دفاع در کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا جهت حمایت حقوقی از شهروندان بازداشت شده در اعتراضات سراسری اخیر خبر داد.

وی در تاریخ ۲۳ مهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۵ آبان ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان تبریز آزاد شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...