Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از تداوم بازداشت علی اکبر خوش کنار در زندان زاهدان


  – علی اکبر خوش کنار، علیرغم گذشت ۹۲ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان زاهدان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. وی پیشتر در روز سه شنبه ۵ مهرماه، توسط نیروهای امنیتی در چابهار بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، علی اکبر خوش کنار، در زندان زاهدان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر میبرد.

علی‌ اکبر خوش‌ کنار، متولد ۱۳۸۰، فرزند فقیرمحمد و اهل قصرقند، پیشتر در تاریخ ۵ مهرماه امسال در جریان اعتراضات مردمی در چابهار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس در تاریخ ۸ مهر، به زندان زاهدان منتقل شد.

بر اساس این گزارش، آقای خوش کنار به آتش زدن بانک ملی چابهار، حمله به فرمانداری، ایجاد راهبندان در سطح شهر و لیدری اعتراضات متهم شده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...