Translate

۱۴۰۱ آذر ۲۱, دوشنبه

گزارشی از قتل دو زن توسط همسرانشان در تبریز و سنندج

 


یک زن در تبریز در پی اختلافات خانوادگی توسط همسرش به قتل رسید. همچنین مردی در سنندج با انگیزه ناموسی، همسرش را به قتل رساند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک زن توسط همسرش در تبریز به قتل رسید.

بر اساس این گزارش، مردی ۳۹ ساله، پس از قتل همسر خود در حضور سه فرزندشان، پس از رسیدن نیروهای پلیس به قتل همسرش اعتراف کرد.

او درباره انگیزه خود از این اقدام گفت: “هانیه دختر دایی ام بود و وی را بسیار دوست داشتم؛ اما جمعه سالگرد مادرش بود و می خواست در این مراسم شرکت کند. امروز هم بر سر همین موضوع با هم بحثمان شد، چرا که من به دلیل سه فرزند خردسال (یک دختر و یک پسر ۶ ساله و نیز یک پسر ۵ ماهه) مخالف رفتنش بودم و می گفتم تو با این سه تا بچه کجا می خواهی بروی حق رفتن نداری، اما وی اصرار بر رفتن داشت. این بگومگو آنقدر ادامه داشت که در نهایت کنترل اعصاب خود را از دست دادم و با استفاده از چاقو ضربات متعددی به وی زدم.”

در خبری دیگر به گزارش هم میهن، یک زن توسط همسر سابق خود به قتل رسید.

این زن که به دلیل شکاک بودن همسرش از وی جدا شده بود، روز ۱۲ آذرماه، در پارکینگ خانه خود با ضربات چاقو توسط همسر سابقش با انگیزه ناموسی به قتل رسید.

متهم ساعاتی پس از این واقعه بازداشت شد.

جنایت‌های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌شود.

این زنان به علت «ننگین کردن شرافت خانواده خود» مجازات می‌شوند. این ننگ موارد گوناگونی را شامل می‌شود از جمله خودداری از ازدواج اجباری، بازمانده یک تجاوز جنسی بودن، طلاق گرفتن (حتی از یک شوهر ناشایست)، رابطه با جنس مخالف، یا رابطه خارج از ازدواج. برای اینکه فردی قربانی جنایت‌های ناموسی شود، فقط اینکه گمان برده شود او آبروی خانواده را بر باد داده است کافی‌ست.

در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...