۱۴۰۱ دی ۱, پنجشنبه

تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات پروانه سلحشوری


  –  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پروانه سلحشوری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه ۴ دی ماه، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زمان و شعبه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پروانه سلحشوری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تعیین شد.

خانم سلحشوری امروز پنجشنبه ۱ دی ماه ۱۴۰۱، در صفحه شخصی خود نوشت: امروز تماس گرفتند و گفتند که پرونده من به دادگاه انقلاب شعبه ۱۵ به ریاست قاضی صلواتی ارجاع شده است. در حالی یکشنبه جلسه دادگاه است که وکیلم آقای کامفیروزی در زندان بسر میبرد. بر آنچه تاکنون گفته ام اعتقاد راسخ دارم.

پیشتر در تاریخ ۸ آذرماه، خبرگزاری مدارا در گزارشی از منع فعالیت رسانه ای در فضای مجازی پروانه سلحشوری خبر داد.

در این گزارش به نقل از محمدعلی کامفیروزی، وکیل دادگستری نوشته شده است: “دیروز با موکلم، پروانه سلحشوری، به شعبه ۳ دادسرای اوین رفتیم. اتهامات اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی به موکلم تفهیم و آخرین دفاع اخذ و ایشان با وثیقه و قرار نظارت قضایی «منع فعالیت رسانه‌ای مرتبط با جرایم ارتکابی در فضای مجازی» آزاد شد.”

پروانه سلحشوری پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه احضار دارد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر