Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

بازداشت شماری از شهروندان معترض در تهران و پاکدشت


  چهار شهروند در تهران تحت عنوان آنچه “عاملان و لیدرهای اصلی اعتراضات” عنوان شده است، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. همچنین فرمانده انتظامی پاکدشت از بازداشت چند تن در این شهرستان خبر داد و این افراد را “عاملان آتش زدن دستگاه‌های خودپرداز” در جریان اعتراضات عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از مدارا، روز شنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۱، چهار شهروند در تهران در ارتباط با اعتراضات سراسری بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای این شهروندان را “عاملان و لیدرهای اصلی نا امنی و دعوت به اغتشاش در میدان انقلاب” عنوان کرد.

در این اطلاعیه آمده است که این شهروندان “در فراخوان ۲۸ آذر ماه اقدام به تخریب و آتش زدن اموال و اماکن عمومی و دولتی و سر دادن شعارهای هنجارشکنانه کرده بودند”.

از سوی دیگر فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت از بازداشت شماری از شهروندان خبر داد.

نجم الدین مرادی، بدون اشاره به هویت و تعداد شهروندان بازداشتی، مدعی شد که این افراد در جریان اعتراضات سراسری اقدام به آتش زدن ۲ دستگاه‌ خودپرداز کرده اند.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...