Translate

۱۴۰۱ آذر ۳۰, چهارشنبه

رضا سرولایتی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد


  رضا سرولایتی، زندانی سیاسی و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ روز دوشنبه ۲۸ آذرماه از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱، رضا سرولایتی، زندانی سیاسی به مرخصی اعزام شد.

آقای سرولایتی در تاریخ ۲۸ آبان ۹۸، در جریان اعتراضات سراسری موسوم به اعتراضات آبان توسط پلیس امنیت گیشا در منزل خود بازداشت و پس از ۵ روز نگهداری در این بازداشتگاه به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

وی در تاریخ ۲۲ اسفند همان سال با تودیع قرار وثیقه موقتا و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای سرولایتی در تاریخ ۵ شهریورماه ۹۹ توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمدرضا عموزاد از بابت “اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” به ۵ سال حبس، از بابت “اتهام تحریق اموال عمومی” به ۱۰ سال حبس، از بابت “اتهام توهین به رهبری” ۲ سال حبس و از بابت “اتهام اخلال در نظم عمومی” به ۲ سال حبس محکوم شد.

از این میزان با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس تعزیری از بابت اتهام تحریق اموال عمومی برای وی قابل اجرا بود. حکم صادره از بابت این اتهام در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی احمد زرگر به ۸ سال زندان کاهش پیدا کرد.

رضا سرولایتی نهایتا در تاریخ ۵ آذرماه ۹۹، جهت تحمل دوران محکومیت ۸ ساله خود راهی زندان تهران بزرگ شد. مردادماه امسال آقای ولایتی به همراه شمار دیگری از زندانیان سیاسی به زندان اوین منتقل شد.

لازم به اشاره است اعتراضات آبان ماه ۹۸، به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ با اعلام افزایش بی سابقه قیمت بنزین در ده‌ها شهر ایران با حضور بی سابقه معترضین در خیابان‌ها آغاز شد و برای چند روز ادامه یافت. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز، آمار بازداشتی های اعتراضات این اعتراضات را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد. بر اساس گزارشات نهادهای مدافع حقوق بشر صدها تن نیز در پی این اعتراضات خونین جان باخت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...