Translate

۱۴۰۱ دی ۲, جمعه

اعتراضات سراسری؛ تعیین شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات مونا افسامی


  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مونا افسامی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد. خانم افسامی در تاریخ ۲۷ مهرماه بازداشت و از زمان تاکنون در بازداشت بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه رسیدگی به اتهامات مونا افسامی، از بازداشت شدگان اخیر تعیین شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات مونا افسامی، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار خواهد شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده در گفتگو با هرانا، با بیان اینکه اتهام مطروحه علیه این شهروند “اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” عنوان شده است، از احتمال برگزاری جلسه دادگاه در هفته پیش رو خبر داد.

مونا افسامی در تاریخ ۲۷ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات سراسری در تهران بازداشت شد.

وی حدود پنجاه روز پس از بازداشت، از زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد و کماکان در این زندان در بازداشت بسر میبرد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس . امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...