Translate

۱۴۰۱ آذر ۲۵, جمعه

پس از نقض حکم اعدام در دیوان عالی؛ حسین خیری به ۵ سال حبس محکوم شد


  دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسین خیری، زندانی سیاسی در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار و این شهروند به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. پرونده آقای خیری پس از نقض حکم اعدام در دیوان عالی کشور به شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به عنوان شعبه هم عرض ارسال شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسین خیری، زندانی سیاسی برگزار و این شهروند به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

بابک پاکنیا وکیل مدافع این زندانی سیاسی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر نوشته است: “پرونده حسن خیری پس از نقض حکم در دیوان عالی کشور به شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به عنوان شعبه هم عرض ارجاع گردید و دو جلسه رسیدگی تشکیل و اخیرا رای دادگاه مبنی بر صدور ۵ سال حبس برای او به ما ابلاغ شد.”

جلسه اول دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای خیری، قرار بود در تاریخ ۷ تیرماه ۱۴۰۱، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم برگزار شود.

وکیل این زندانی سیاسی در تیرماه سال ۱۴۰۰، از صدور حکم اعدام، برای حسین خیری توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “محاربه، تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام و اجتماع و تبانی” به ریاست قاضی ایمان افشاری خبر داد. اواخر دی ماه ۱۴۰۰ پرونده حسین خیری پس از نقض حکم اعدام توسط شعبه دوم دیوان عالی کشور، به شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به عنوان شعبه هم عرض ارجاع شد.

 آقای خیری سال گذشته از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل و از آن زمان تاکنون دوران محکومیت خود را در این زندان سپری میکند.

همزمان هفت هم پرونده حسین خیری به نام های مجید کهراری، فردین عسگری، نیما حیدری، میلاد کرمی، محمود کرمی و دو متهم دیگر این پرونده از بابت اتهاماتی همچون محاربه و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی ایمان افشاری، مجموعا به ۳۴ سال و شش ماه حبس محکوم شدند.

حسین خیری، ۳۳ ساله به همراه هفت هم پرونده ای دیگر خود، اوایل سال ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...