۱۴۰۱ دی ۲, جمعه

اعتراضات سراسری؛ تداوم بازداشت روژین یوسف زاده در زندان قرچک ورامین


 – روژین (مرضیه) یوسف زاده، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری، علیرغم گذشت سه ماه از زمان دستگیری، همچنان در زندان قرچک ورامین در بازداشت بسر میبرد. این شهروند اخیرا توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انصاف نیوز، روژین یوسف زاده کماکان در بازداشت بسر میبرد

.

بر اساس این گزارش خانم یوسف زاده توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

مادر این شهروند بازداشتی در این خصوص گفت: “زمانی که من خودم به دادگاه رفته بودم از دادگاه خواستم که اجازه بدهند دخترم، روژین را با خود به شهرستان ببرم. در پاسخ به من شفاها گفتند که ۱۵ سال برای او در نظر گرفته‌ ایم و اگر دلمان بخواهد به او کمک می‌ کنیم. حرفشان را خیلی تغییر دادند. اول گفتند ۱۵ سال بعد گفتند ۶ سال که این را هم یک سالش را چشم‌ پوشی کردند و نهایتا حکمش به ۵ سال رسید.”

روژین (مرضیه) یوسف‌ زاده، ۲۶ ساله‌ و اهل مهاباد، حدود یه ماه پیش در جریان اعتراضات سراسری در تهران بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

به گفته مادر خانم یوسف زاده، این شهروند از داشتن وکیل انتخابی محروم مانده بود و به دلیل تعیین وثیقه یک میلیارد تومانی و عدم توان مالی برای پراخت آن، او همچنان در بازداشت بسر میبرد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر