Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

نرگس حسینی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد


  دوشنبه ۵ دی ماه، نرگس حسینی یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در کاشان با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهر آزاد شد. اخیرا وی توسط دادگاه انقلاب کاشان مجموعا به ۴۳ ماه و دو روز حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۱، نرگس حسینی آزاد شد.

آزادی خانم حسینی با تودیع قرار وثیقه ۱ میلیارد تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

براساس ابلاغیه ای که در روز یکشنبه ۲۹ آبان ماه توسط دادگاه انقلاب کاشان صادر و ابلاغ شد، نرگس حسینی از بابت اتهام “عضویت در دسته یا جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور” به ۳ سال و یک روز حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۷ ماه و یک روز حبس محکوم شد.

در تاریخ ۱ آذرماه نیز جلسه رسیدگی به اتهامات خانم حسینی در بخش دوم پرونده با حضور سعید غلامیان، وکیل مدافع وی از بابت اتهامات “بی‌حجابی و اخلال در نظم عمومی” در دادگاه کیفری ۲ کاشان برگزار شد اما پرونده به دلیل نقص تحقیقات به دادسرا ارجاع داده شد.

خانم حسینی در تاریخ ۳۰ شهریورماه امسال در جریان اعتراضات سراسری در کاشان بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

نرگس حسینی پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...