۱۴۰۱ آذر ۳۰, چهارشنبه

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از وضعیت ۷ شهروند بازداشتی در دهلران و ارومیه


 – طی روزهای اخیر، سورنا رامیار در ارومیه و همچنین پنج عضو یک خانواده به نام های علیرضا، محمودرضا، گلناز، فاطمه و امیرمحمد بیگ پور، در دهلران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. بنا بر خبری دیگر، جهانگیر جهان آرایی دیگر شهروند بازداشتی کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی در زندان کاشان به سر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱، یک شهروند در ارومیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

هویت وی، “سورنا رامیار ۲۰ ساله، فرزند هیبت، پیرو آئین یارسان، اهل قصرشیرین و ساکن شهرک زیبا شهر” برای هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی به هرانا گفت: “روز گذشته، ماموران امنیتی بدون ارائه حکم قضایی، سورنا رامیار را که در مهمانی خانوادگی در ارومیه بود، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.”

از سوی دیگر، علیرضا بیگ پور، محمودرضا بیگ پور، گلناز بیگ پور، فاطمه بیگ پور و امیرمحمد بیگ پور، پنج عضو یک خانواده در دهلران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

از این میان، هرانا پیشتر در گزارشهایی به بازداشت آقای علیرضا بیگ پور و محمودرضا بیگ پور پرداخته بود. این شهروندان، علیرغم گذشت بیش از یک هفته از زمان بازداشت، کماکان در بازداشت و بی خبری به سر میبرند. امری که منجر به افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان در خصوص وضعیت آنها شده است.

 بنا بر خبری دیگر، جهانگیر جهان آرایی، علیرغم گذشت تقریبا چهل روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی در زندان کاشان به سر میبرد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر