۱۴۰۱ آذر ۲۱, دوشنبه

اعتراضات سراسری؛ بازداشت یک دانشجو در تبریز

 


روز پنجشنبه ۱۷ آذرماه، مهدی فکری دانشجوی دانشگاه تبریز توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود در تبریز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. علاوه براین وی در رابطه با شرکت در تجمعات اعتراضی در دانشگاه تبریز، با حکم کمیته انظباطی به مدت دو ترم از تحصیل محروم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱، یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شد.

هویت این شهروند “مهدی فکری، متولد ۱۳ شهریور ۱۳۸۲، فرزند محرم، دانشجوی ترم ۳ متولوژی دانشگاه تبریز و ساکن محله شاه گولی تبریز” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “آقای فکری توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود بازداشت شد. ماموران برخی از وسایل شخصی وی از جمله کیس کامپیوتر و تلفن همراه وی را ضبط کرده و با خود بردند. علیرغم مراجعات مکرر خانواده این شهروند به مراکز امنیتی-قضایی، مسئولان از ارائه پاسخی شفاف در خصوص سرنوشت فرزندشان، امتناع می کنند.”

به گفته این منبع مطلع، “مهدی فکر، دانشجوی نخبه در تاریخ ۹ مهرماه، در جریان اعتراضات سراسری در دانشگاه تبریز توسط کمیته‌ انضباطی این دانشگاه، به مدت دو ترم از تحصیل تعلیق شده بود.”

تا لحظه تنظیم این گزارش از محل نگهداری، دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر