۱۴۰۱ آذر ۳۰, چهارشنبه

سامان غزالی به ۸ ماه حبس محکوم شد


  سامان غزالی، زندانی سیاسی سابق توسط شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به هشت ماه حبس و یک سال ممنوعیت از روزنامه نگاری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، سامان غزالی، زندانی سیاسی سابق به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد صادر و به آقای غزالی ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به هشت ماه حبس و یک سال ممنوعیت از روزنامه نگاری محکوم شده است.

آقای غزالی پیشتر روز یکشنبه ۳ مهرماه، توسط نیروهای امنیتی در مهاباد بازداشت و پس از چندی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه منتقل شده بود. وی نهایتا روز شنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان مهاباد آزاد شد.

این زندانی سیاسی سابق پیشتر از بابت فعالیت های خود، سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر