۱۴۰۱ آذر ۱۶, چهارشنبه

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۲۱ شهروند در چهار استان


 خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر ۲۱ شهروند در استان های هرمزگان، تهران، اصفهان و کردستان در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شدند. وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه‌ای ۱۰ تن از شهروندان بازداشتی را به انجام “اقدامات تروریستی” متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از همشهری، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی طی بیانیه‌ای از بازداشت ۱۰ تن از شهروندان خبر داد.

در این بیانیه این شهروندان را “هسته عملیاتی وابسته به گروهک تروریستی منافقین” عنوان کرده است که دست به “اقدامات تروریستی” زدند.

لازم به ذکر است که در ادبیات جمهوری اسلامی از کلمه “منافقین” برای “سازمان مجاهدین خلق” استفاده میشود.

براساس این بیانیه این شهروندان در استان‌های تهران، اصفهان و کردستان بازداشت شدند.

همزمان خبرگزاری میزان با انتشار گزارشی از بازداشت ۱۰ شهروند در جنوب کشور خبر داد و ویدیویی از اعترافات اجباری یک تن را منتشر کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در این خصوص گفت: “۲ نفر که اقدام به توزیع صدها شب‌نامه و فراخوان کرده بودند بازداشت شدند.”

مجتبی قهرمانی همچنین از دستگیری ۸ نفر دیگر توسط نیروی انتظامی خبر داد و مدعی شد که این شهروندان “به اتهام ایجاد مزاحمت برای کامیونداران و سنگ پرانی به خودروهای عبوری” بازداشت شدند.

به علاوه براساس گزارش وبسایت خبری الف، یک شهروند در جریان اعتراضات سراسری در تهران توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شد.

در این گزارش ویدیویی از اعترافات اجباری او منتشر شده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر