Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

گزارشی از آخرین وضعیت احسان پیربناش، روزنامه نگار بازداشتی در زندان قائم شهر


  احسان پیربناش، روزنامه نگار ورزشی و طنزنویس، علیرغم گذشت بیش از ۶۰ روز از زمان بازداشت، کماکان به صورت بلاتکلیفی در زندان قائم شهر به سر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احسان پیربناش، روزنامه‌نگار ورزشی و طنزنویس، در بازداشت و بلاتکلیفی در زندان قائم شهر به سر میبرد.

بهناز میرمطهریان، همسر این روزنامه نگار در خصوص وضعیت وی در صفحه شخصی خود نوشت: احسان پیربناش از زمان بازداشت تاکنون، ۴۸ روز را در قرنطینه زندان قائم شهر سپری کرده و در این مدت، دو بار دچار حمله عصبی شدید شده است.

این شهروند بازداشتی در روز جمعه ۶ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس در روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه، به زندان قائم شهر منتقل شد. وی به مدت دوازده روز، تحت بازجویی بوده است.

پیشتر یک منبع نزدیک به این روزنامه نگار در خصوص آخرین وضعیت وی به هرانا گفته بود: “قاضی، حکم دادیار برای تمدید بازداشت او را تایید کرده است.”

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...