۱۴۰۱ دی ۲, جمعه

عدم رعایت اصل تفکیک جرائم؛ گزارشی از آخرین وضعیت فرهاد میثمی در زندان رجایی شهر کرج


 فرهاد میثمی، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که در اعتصاب غذا بسر میبرد، شامگاه دوشنبه ۲۸ آذرماه، بر خلاف اصل تفکیک جرائم به بند زندانیان جرائم خشن منتقل شد. وی در پی اعتراض به این اقدام، توسط مسئولان زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شامگاه دوشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱، فرهاد میثمی، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، بر خلاف اصل تفکیک جرائم به بند زندانیان جرائم خشن منتقل شد.

محمد مقیمی، وکیل مدافع آقای میثمی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نوشت: “مسئولان زندان رجایی شهر در شامگاه ۲۸ آذر او را به بند نگهداری زندانیان خطرناک منتقل کرده‌اند که به دلیل مقاومت به هنگام انتقال، با ضرب و شتم شدید همراه بوده است.”

این وکیل دادگستری همچنین اظهار داشت: “وزن او اینک مطابق گزارش رسمی بهداری زندان به ۵۲ کیلو گرم رسیده و با این وجود اعتصاب غذای خود را تشدید هم کرده است.”

فرهاد میثمی طی روزهای اخیر در اعتراض به سرکوب اعتراضات اخیر، اجرای احکام اعدام و همچنین بازداشت گسترده معترضان، اقدام به نگارش نامه ای سرگشاده تحت عنوان “برای این آخرین کنش” کرد. او در این نامه نام تعدادی از زندانیان سیاسی – مدنی را اعلام و خواستار آزادی بی قید و شرط آنها شد.

لازم به ذکر است، آقای میثمی پیشتر نیز در اردیبهشت ماه سال جاری، در اعتراض به صدور حکم اعدام احمدرضا جلالی دست به اعتصاب غذا زده بود.

فرهاد میثمی چهارمین سال از دوران محکومیت ۵ ساله قابل اجرای خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می‌کند.

او در طول دوران حبس، با گشایش پرونده ای دیگر مواجه شد. در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ آقای میثمی به شعبه ۱ بازپرسی دادگاه انقلاب کرج، احضار و تفهیم اتهام شد. اتهام مطروحه علیه وی با استناد به انتشار یادداشت های منتسب به او در فضای مجازی، “تبلیغ علیه نظام” عنوان شد.

فرهاد میثمی، در تاریخ ۹ مرداد ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی از بابت “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس، به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱ سال حبس و همچنین ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی، فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها، مطبوعات و خروج از کشور محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

آقای میثمی در تاریخ ۱۸ آبان ۹۸، به صورت ناگهانی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر