Translate

۱۴۰۱ آذر ۳۰, چهارشنبه

احمد سرپرست، نوکیش مسیحی به مرخصی اعزام شد


  احمد (یوحنا) سرپرست، نوکیش مسیحی محبوس در زندان لاکان رشت، روز دوشنبه ۲۸ آذرماه با تودیع قرار وثیقه به مرخصی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از آرتیکل ۱۸، روز دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱، احمد (یوحنا) سرپرست، نوکیش مسیحی از زندان لاکان رشت به مرخصی اعزام شد.

اعزام به مرخصی وی با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی و به مدت ده روز صورت گرفته است.

احمد (یوحنا) سرپرست، در تاریخ ۱۸ اردیبهشت‌ ۱۴۰۱، توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل خود بازداشت و نهایتا به زندان لاکان رشت منتقل شد. وی به همراه دو نوکیش مسیحی دیگر فروردین ماه امسال در خصوص پرونده پیشین خود توسط دادگاه انقلاب رشت از بابت اتهاماتی از جمله “تشکیل کلیسای خانگی، تبلیغ علیه نظام، ارتباط با عوامل تبشیری صهیونیستی و فرقه برانهامیست در خارج از کشور”، هریک به ۵ سال و یک روز حبس و پرداخت ۱۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند. جلسه دادگاه تجدیدنظر آنها در تاریخ ۲ خردادماه در شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان برگزار شد.

احمد (یوحنا) سرپرست ۲۵ ساله، نوکیش مسیحی و از شهروندان ساکن رشت است.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...