۱۴۰۱ دی ۱, پنجشنبه

نگین کیانی، وکیل دادگستری به یک سال حبس محکوم شد


– نگین کیانی، وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای آذربایجان شرقی توسط مرجع قضایی به یک سال حبس، ممنوعیت خروج از کشور و ضبط تلفن همراه محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نگین کیانی، وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای آذربایجان شرقی به حبس و ممنوع الخروجی  محکوم شد.

بر اساس این حکم که به تازگی به خانم کیانی ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس، ممنوعیت خروج از کشور و ضبط تلفن همراه محکوم شد.

وی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود از صدور این حکم خبر داده است.

این وکیل دادگستری در تاریخ ۱ آبان ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به زندان تبریز منتقل شد. وی نهایتا روز یکشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر