۱۴۰۱ دی ۲, جمعه

اعتراضات سراسری؛ بازداشت تعدادی از شهروندان در شهرستان مهر


  شماری از شهروندان در شهرهای گله دار و اسیر از توابع شهرستان مهر واقع در استان فارس تحت عنوان آنچه “مرتبط با شبکه‌ های خارج از کشور” عنوان شده است، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مشرق، شماری از شهروندان در ارتباط با اعتراضات سراسری اخیر در شهرهای گله دار و اسیر واقع در شهرستان مهر توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شدند.

سازمان اطلاعات سپاه این شهروندان را “عوامل شعار نویسی، آتش زدن بنر و آتش زدن لاستیک ” خواند و مدعی شد: “تعدادی از عناصر در شهرهای گله دار و اسیر اقدام به اخلال در نظم عمومی و برهم زدن امنیت روانی جامعه کرده بودند و با تهیه فیلم از اقدامات هنجارشکنانه خود برای پیج ها و کانال های معاند داخل و خارج از کشور تولید محتوا می نمودند با اقدامات اطلاعاتی و رصد های صورت گرفته توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و جهت سیر مراحل به مقامات قضایی تحویل داده شدند.”

در این گزارش به تعداد و هویت شهروندان بازداشتی و محل نگهداری آنها اشاره ای نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر