Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

اعتراضات سراسری؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی داوری برگزار شد


  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی (ماکان) داوری، شهروند ساکن  لنگرود و محبوس در زندان ازبرم لاهیجان روز شنبه ۳ دی، در شعبه ۳ دادگاه انقلاب رشت برگزار شد. وی پیشتر در جربان اعتراضات سراسری بازداشت و با اتهاماتی همچون محاربه و افساد فی‌الارض مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی (ماکان) داوری برگزار شد.

در جریان این جلسه که در تاریخ ۳ دیماه ۱۴۰۱، در شعبه ۳ دادگاه انقلاب رشت برگزار شده آقای داوری به دفاع از اتهامات خود پرداخته است.

یک منبع مطلع به هرانا گفت: “ماکان در یکی از روزهای هفته‌ اول اعتراضات هنگامی که از باشگاه به خانه برمی‌گشته با صحنه آزار چند زن توسط تعدادی مرد مواجه شده که به این زنها برای مقابله با آن افراد کمک میکند. پس از چندی، متوجه میشود که آن مردها ماموران لباس شخصی بوده اند. این شهروند در حالی با لباس شخصی ها درگیر شده که اطلاعی از هویت آنها نداشته است.”

آقای داوری نهایتا به دنبال فشار ماموران امنیتی خود را معرفی کرده و هم اکنون در زندان ازبرم لاهیجان بسر میبرد.

این پرونده در مرحله بازپرسی پیشتر در شعبه ۳ دادگاه انقلاب لنگرود، به ریاست قاضی مهدی نصیری مورد بررسی قرار گرفته بود. به گفته این منبع نزدیک به خانواده، پس از پیگیری مادر بیمار و مبتلا به بیماری سرطان خون این شهروند در خصوص وضعیت پرونده پسرش در دادسرای لنگرود، اقدام به هل دادن و برخورد فیزیکی با او میکنند.

این منبع مطلع با بیان اینکه آقای داوری پس از بازداشت با اتهاماتی همچون محاربه مواجه شده است، افزود: “از همان روزهای اول به او و خانواده‌اش وعده دادند که با جلوگیری از رسانه‌ای شدن بازداشتش و در سکوت خبری این اتهامات از پرونده او حذف خواهند شد. با این وجود پس از گذشت بیش از سه ماه هیچکدام از این وعده ها محقق نشده.”

هرانا پیشتر طی گزارشی ۵۸ شهروند محکوم به اعدام و یا در معرض خطر دریافت حکم اعدام را شناسایی کرده بود که علی (ماکان) داوری، با اتهاماتی از جمله محاربه، افساد فی‌الارض، اخلال در نظم، اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام، اغوا و تحریک مردم به جنگ به قصد برهم زدن امنیت و اهانت به رهبری یکی از آن شهروندان است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...