Translate

۱۴۰۱ آذر ۲۵, جمعه

اعتصاب غذای الهام افکاری در زندان عادل آباد شیراز


 – الهام افکاری، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر در زندان عادل آباد شیراز دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، الهام افکاری در زندان عادل آباد شیراز دست به اعتصاب غذا زد.

سعید افکاری برادر وی در این خصوص در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: “خواهرم الهام افکاری هشت روز است اعتصاب غذا کرده و فقط آب خورده و حال جسمانی‌ اش به هیچ‌ وجه خوب نیست.”

به گفته خانواده افکاری، الهام افکاری که همراه با همسر و کودک خردسالش در تاریخ ۱۹ آبان ماه بازداشت شده بود پس از انتقال به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در شیراز دست به اعتصاب غذا  زده بود. وی اکنون در زندان عادل آباد شیراز نگهداری میشود.

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران با انتشار تصویری از خانم افکاری خبر از بازداشت وی داد و مدعی شده بود: “الهام افکاری حین فرار از مرز ‌توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد.”

خانم افکاری، خواهر نوید افکاری، کشتی گیر و زندانی سیاسی سابق است که حدود دو سال پیش در شیراز اعدام شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...