Translate

۱۴۰۱ آذر ۲۷, یکشنبه

الهه محمدی و نیلوفر حامدی به زندان قرچک ورامین منتقل شدند


 – الهه محمدی و نیلوفر حامدی، خبرنگاران بازداشتی از زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، الهه محمدی و نیلوفر حامدی به زندان قرچک ورامین منتقل شدند.

سعید پارسایی، همسر الهه محمدی با انتشار مطلبی در حساب شخصی خود نوشت: “همسرم الهه محمدی در تماس کوتاهی اعلام کرد که او و نیلوفر حامدی به زندان قرچک منتقل شده اند.”

نیلوفر حامدی، خبرنگار “روزنامه شرق” که اولین بار عکس مهسا امینی را در کما منتشر کرد، روز پنجشنبه ۳۱ شهریور، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

همسر خانم حامدی پیشتر اعلام کرده بود که اتهام این روزنامه نگار بازداشتی «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت» عنوان شده است و در طی بازداشت اجازه تماس با همسر خود را ندارد.

الهه محمدی خبرنگار روزنامه هم میهن، در تاریخ ۷ مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

محمدعلی کامفیروزی وکیل خانم محمدی، در این خصوص در صفحه شخصی خود نوشته بود: “موکلم الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم میهن، امروز صبح بازداشت شد. پس از احضار تلفنی الهه محمدی، موکلم در راه مراجعه به محل، توسط مأموران اطلاعات بازداشت شد. الهه محمدی خبرنگاری است که به شهر سقز رفته و گزارش خاکسپاری مهسا امینی را تهیه کرده بود که در روزنامه هم میهن منتشر شد.”

محمدحسین آجرلو و سعید پارسایی، همسران این دو روزنامه نگار طی مصاحبه ای با انصاف نیور با اشاره به آخرین وضعیت آنها، اعلام کردند: “خانم محمدی آخرین دفاعیات خود را ارائه داده اما همچنان کیفرخواستی صادر نشده است؛ همچنین قرار بازداشت خانم حامدی نیز تا پایان آذر تمدید شده است.”

به گفته آنها؛ نه تنها خانواده، بلکه وکیل این افراد، محمدعلی کامفیروزی نیز که هم اکنون در بازداشت بسر میبرد، “امکان ورود به دادسرای اوین را ندارد”.

آنها با اشاره به اینکه  خانم محمدی ۱۷ روز را در انفرادی بسر برده، افزوند: “الهه در مدت بازداشت به عفونت پوستی مبتلا شد؛ او از درمان محروم بود و با وجود درخواست های مکرر، به بهداری منتقل نشد


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...