۱۴۰۱ دی ۴, یکشنبه

اعتراضات سراسری؛ آزادی موقت ۵ دانشجو در تهران و چابهار


 – حامد عنبرسور، محمد زرزا، حامد حسن پور و مهیار محمودی، دانشجویان بازداشتی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران به صورت موقت آزاد شدند. همچنین امروز شنبه ۳ دیماه مهران شهنوازی، دانشجوی دانشگاه دریانوری و علوم دریای چابهار با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شوراهای صنفی دانشجویان کشور، چهار تن از دانشجویان بازداشتی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران آزاد شدند.

براساس این گزارش محمد زرزا دانشجوی فیزیوتراپی، حامد حسن پور دانشجوی رشته کاردرمانی و حامد عنبرسور دانشجوی روانشناسی با اخذ تعهد و مهیار محمودی، دانشجوی کاردرمانی با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

آزادی این شهروندان به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

این دانشجویان پیشتر در تاریخ ۲۸ آبان ماه پس از احضار به حراست وزارت بهداشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

در خبری دیگر به نقل از حال وش، امروز شنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۱ یک دانشجو با تودیع قرار آزاد شد.

بر اساس این گزارش مهران شهنوازی، دانشجوی رشته شیمی دانشگاه دریانوری و علوم دریای چابهار با تودیع قرار وثیقه موقتا و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای شهنوازی در تاریخ ۱۴ آذرماه توسط نیروهای امنیتی در چابهار بازداشت شده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر