Translate

۱۴۰۱ دی ۲, جمعه

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از بازداشت دو شهروند


  اواسط آذرماه نرگس بهیاری، عکاس و فیلم‌ بردار ساکن تهران، برای دومین بار در رابطه با اعتراضات سراسری در این شهر بازداشت شد. همچنین یوسف قدرتی، شهروند بازداشتی اهل قائم شهر، علیرغم گذشت بیش از ۸۰ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان ساری در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یوسف قدرتی، علیرغم گذشت ۸۹ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان ساری در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “خانواده قدرتی، ویدیویی از اعترافات اجباری اخذ شده از یک معترض بازداشتی که توسط صدا و سیما پخش شده است را منتسب به فرزند خود می دانند؛ این وضعیت، نگرانی بیش از پیش آنان را در پی داشته است.”

یوسف قدرتی، شهروند اهل قائم شهر، در تاریخ ۳ مهرماه امسال در رابطه با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به زندان ساری منتقل شد.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه آقای قدرتی اطلاعی در دست نیست.

افزون بر این، اواسط آذرماه نرگس بهیاری، عکاس و فیلم‌ بردار ساکن تهران، برای دومین بار در رابطه با اعتراضات سراسری در این شهر بازداشت شد.

سهیلا بهیاری، خواهر این شهروند بازداشتی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود اظهار داشت: “نرگس پس از یک هفته دوباره و این بار در آپارتمانش توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شد. مثل دفعه اول پیگیری‌ های ما تاکنون نتیجه بخش نبوده و از اتهامات احتمالی، دلیل بازداشت مجدد، نحوه‌ ی نگهداری و دسترسی اش به پزشک بی خبریم. او به دلیل فشار های ناشی از درگیری و مجروحیت و بازجویی‌ ها، کنترل اعصاب پاهای خود را از دست داده و توانایی راه رفتن را به درستی ندارد.”

به گفته او، پیش از این نیز “نرگس بهیاری در تاریخ ۱۸ آبان به دلیل ممانعت از ضرب و شتم یک دختر جوان در جریان تجمعات مردمی، توسط ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. وی در جریان درگیری با ماموران از ناحیه بازوی چپ دچار جراحت شده و نهایتا پس از گذشت سه هفته و با پایان مراحل بازجویی، بدون اطلاع قبلی از زندان اوین آزاد شد.”

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...