۱۴۰۱ آذر ۳۰, چهارشنبه

گزارشی از بازداشت و تداوم بازداشت ۲ شهروند در تبریز و ساری


 مهدی فارابی، شهروند ساکن ملکان بازداشت و از یک هفته گذشته به یکی از نهادهای امنیتی در تبریز منتقل شده است. همچنین محمود علیمی، شهروند اهل قائمشهر، اوایل مهرماه دستگیر و کماکان در زندان ساری در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی فارابی و محمود علیمی در ارتباط با اعتراضات سراسری دستگیر و کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت آقای فارابی به هرانا گفت:‌ “این شهروند اهل ملکان، حدود ۱۰ روز پیش بازداشت و از یک هفته گذشته به سازمان اطلاعات سپاه تبریز منتقل شده است. وی برای اعترافات اجباری تحت فشار نیروهای امنیتی قرار دارد و از حق تماس و ملاقات با خانواده محروم است.”

همچنین محمود علیمی، اهل قائمشهر که در تاریخ ۱ مهرماه امسال در ارتباط با اعتراضات سراسری بازداشت شده بود، کماکان در زندان تیرکلای ساری در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گفته یک منبع مطلع، فیلم اعتراف اجباری آقای علیمی در شبکه مازندران پخش شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر