Translate

۱۴۰۱ دی ۲, جمعه

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از بازداشت، تداوم بازداشت و آزادی ۳ شهروند


 امروز جمعه ۲ دیماه، پژمان یاسمی در آبدانان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. حجت میرزایی نیز علیرغم گذشت بیش از یک ماه از زمان بازداشت، کماکان در تداوم بازداشت و بلاتکلیفی در زندان اوین به سر میبرد. همچنین طی روزهای اخیرا علیرضا چابکرو، دانشجوی بازداشتی دانشگاه چمران اهواز با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، امروز جمعه ۲ دی ماه ۱۴۰۱، یک شهروند در آبدانان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

هویت وی، “پژمان یاسمی” عنوان شده است.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروند، اطلاعی در دست نیست.

همچنین در خبری دیگر به نقل از بی بی سی، حجت میرزایی ۲۲ ساله، علیرغم گذشت بیش از یک ماه از زمان بازداشت، کماکان در زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی به سر میبرد.

بازداشت آقای میرزایی در تاریخ ۱ آذرماه، در منزل شخصی وی در تهران توسط نیروهای امنیتی صورت گرفته است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “او اکنون با اتهام سنگین محاربه رو به رو شده و قرار است با این اتهام محاکمه شود.” به گفته این منبع خانواده این شهروند برای عدم اطلاع رسانی در خصوص بازداشت حجت میرزایی تحت فشار قرار داشتند.

حجت میرزایی، ۲۲ ساله، در زمان بیماری و فوت پدر تامین مالی خانواده خود را بر عهده داشته است.

از سوی دیگر شوراهای صنفی دانشجویان کشور، روز دوشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱، از آزادی علیرضا چابکرو، دانشجوی ارشد مهندسی مکانیک دانشگاه چمران اهواز خبر داد.

آزادی وی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

آقای چابکرو پیشتر در روز یکشنبه ۱۵ آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی در اهواز بازداشت شده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...