۱۴۰۱ آذر ۲۸, دوشنبه

ساناز رضوی فرد به ۴ ماه حبس و ۳۴ ضربه شلاق محکوم شد


 – ساناز رضوی فرد، شهروند اهل بهبهان به صورت غیابی توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو این شهرستان به ۴ ماه حبس تعزیری و تحمل ۳۴ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساناز رضوی فرد، شهروند اهل بهبهان به حبس و تحمل ضربات شلاق محکوم شد.

شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان این شهروند را از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق بازداشتن عموم از کسب کار و سلب آسایش عموم و تعرض به افراد” به صورت غیابی به ۴ ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و تحمل ۳۴ ضربه شلاق محکوم کرد.

خانم رصوی فرد روز پنجشنبه ۳۱ شهریورماه در جریان اعتراضات سراسری بازداشت و ابتدا به زندان سپیدار اهواز و سپس و به زندان بهبهان منتقل شده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر