Translate

۱۴۰۱ دی ۱, پنجشنبه

اعتراضات سراسری؛ یک نوجوان ۱۶ ساله به حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد


 – نازنین احمدی پور، نوجوان ۱۶ ساله توسط شعبه ۱۰۳ کیفری دادگاه زاهدان به ۶ ماه حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شد. این نوجوان در تاریخ ۶ آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی در چابهار بازداشت و در تاریخ ۲۶ آبان ماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، نازنین احمدی پور توسط دادگاه زاهدان به حبس و جزای نقدی محکوم شد.

براساس این حکم که توسط شعبه ۱۰۳ کیفری دادگاهی در زاهدان صادر و امروز چهارشنبه ۳۰ آذرماه، طی تماس تلفنی به خانواده خانم احمدی پور ابلاغ شده، نازنین احمدی پور از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام، حضور در اعتراضات و تحریک مردم به حضور در اعتراضات” به ۶ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۲۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

براساس این گزارش، خانم احمدی پور در تاریخ ۶ آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی در چابهار بازداشت و در تاریخ ۲۶ آبان ماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

نارنین احمدی پور، متولد ۲۶ تیرماه ۱۳۸۵، فرزند منصور و ساکن چابهار است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...