۱۴۰۱ دی ۲, جمعه

اعتراضات سراسری؛ اشکان مروتی با تودیع قرار آزاد شد


  اشکان مروتی یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در سنندج طی روزهای اخیر با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. آقای مروتی در تاریخ ۲ آذرماه بازداشت و به دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اشکان مروتی، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آزاد شد.

 پرینت زندان آقای مروتی حاکی از انتساب اتهام “محاربه” به عنوان اتهام اول اوست. با این حال تا زمان تنظیم این گزارش، اطلاعاتی از تغییرات در سیر پرونده او در دست نیست و هرانا کماکان در تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر است. یکی از نزدیکان این شهروند در گفت و گو با هرانا از بیماری آنوریسم (بزرگ شدن یا بیرون‌زدگی دیواره یک سرخرگ) و تاثیر آن در قبول وثیقه اش به منظور آزادی موقت خبر داده است.

مصادیق اتهام مطروحه علیه آقای مروتی به روشن مشخص نیست اما ویدئویی از مقاومت اشکان مروتی مقابل دستگیری در برابر ماموران در میدان اقبال سنندج در شبکه های اجتماعی بارها همرسان شده بود. وی نهایتا بازداشت و از بابت جراحات وارده به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شد.

به گفته این منبع نزدیک به خانواده “اصابت دویست گلوله ساچمه ای بزرگ و دو گلوله جنگی در ناحیه شریان ران و  برخورد ضربات متعدد باتوم به ناحیه سر بعد از بیهوشی” از جمله جراحات وارده به اوست.

آقای مروتی در روز چهارشنبه ۲ آذرماه به بند قرنطینه زندان سنندج منتقل شد.

اشکان مروتی، متولد ۱۳۷۵، فرزند سلیمان، اهل و ساکن سنندج است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر