۱۴۰۱ آذر ۲۱, دوشنبه

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از وضعیت زهرا پورصادق و حوا محمدی در زندان قائم شهر


  زهرا پورصادق و حوا محمدی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر در بند زنان زندان قائم شهر به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر میبرند. زهرا پورصادق، به تحمل ۱۰ سال حبس و حوا محمدی به ۲ سال حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زهرا پورصادق و حوا محمدی در بند زنان زندان قائم شهر بسر میبرند.

یک منبع مطلع با بیان اینکه زهرا پورصادق، حدودا ۴۰ ساله به ده سال حبس محکوم شده است، در خصوص دیگر شهروند بازداشتی به هرانا گفت: “حوا محمدی، دستفروش است و اعتراضات در نزدیکی محل کار وی شکل گرفته بود. خانم محمدی پس از بازداشت ۸ روز در انفرادی محبوس بوده و سپس به بند زنان زندان قائم شهر منتقل شد. او هم به دو سال حبس محکوم شده است.”

این منبع مطلع همچنین در ادامه افزود: “زنان بازداشت شده در اعتراضات که به بند زنان زندان قائم شهر منتقل شدند در یک اتاق ۸ متری، بدون هیچ امکاناتی نگهداری میشوند. در حالی که فقط برای ۶ نفر تخت در اتاق هست، در بعضی مواقع تعداد بازداشتی ها تا ۲۸ نفر هم میرسد. طی روزهای اخیر اکثر بازداشت شدگان زیر ۱۹ سال تبرئه شدند و بالای ۱۹ سال ها هر کدام حداقل به یک سال حبس محکوم شدند.”

همچنین این منبع مطلع از ضرب و شتم آتنا یوسفیان و یک زن بازداشتی دیگر به نام سارا در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ساری خبر داد.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه خانم محمدی و خانم پورصادق اطلاعی در دست نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر