۱۴۰۱ دی ۴, یکشنبه

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات جبار دستباز، روزنامه نگار، برگزار شد


  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات جبار دستباز، روزنامه نگار، در شعبه ۲ دادگاه انقلاب سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات جبار دستباز، روزنامه نگار اهل دیواندره، در شعبه ۲ دادگاه انقلاب سنندج برگزار شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “وی به اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی، شرکت در سمینارهای حقوق بشری و زنان کە از‌ سوی کشورهای متخاصم برگزار میشود، متهم شده است.”

همچنین بر اساس این گزارش، بازپرس پرونده مبلغ وثیقه تعیین شده برای آقای جبار دستباز را از ۳۰۰ میلون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش داده است.

آقای دستباز پیشتر در روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، در سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز یکشنبه ۲۴ مهرماه، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان سنندج آزاد شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر