۱۴۰۱ آذر ۳۰, چهارشنبه

صدور حکم اعدام برای یک متهم و رهایی ۲ زندانی از اعدام در شهرهای مختلف


 

یک متهم به قتل توسط دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شد. همچنین ۲ زندانی در شهرهای کرج و زاهدان که پیشتر در پرونده های جداگانه به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافتند. از سوی دیگر معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه، از رهایی ۱۶ زندانی محکوم به اعدام طی سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از اعتماد آنلاین، یک زندانی در تهران از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده در پی فوت یک شهروند که در حین تعقیب و گریز توسط یک مامور پلیس مورد شلیک قرار گرفته بود آغاز شد. در پی شکایت اولیای دم پلیس مذکور بازداشت شد.

متهم طی اعترافات خود اظهار داشت: “ساعت سه و نیم بامداد بود و من همراه سرباز وظیفه در حال گشت زنی بودیم که به خودرو ۴۰۵ که با سرعت زیادی در حرکت مشکوک شدم و ایست دادم؛ اما راننده به سرعت خودرو افزود. به همین خاطر برای متوقف کردن او با به کارگیری قانون استفاده از اسلحه شروع به تیراندازی کردم که یکی از تیرها ناخواسته با کتف راننده برخورد کرد و موجب مرگش شد. من در بازرسی از خودرو مقداری مواد مخدر کشف کردم.”

در این گزارش آمده است؛ امین، متهم پرونده درجه استواری داشته و با یک خوروی غیر دولتی و بدون چراغ گردان به تعقیب پرداخته است. پس از تحقیقات نهایتا برای این مامور پلیس به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر و پرونده وی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. طی جلسه دادگاه اولیای دام خواستار صدور حکم اعدام شدند.

متهم طی جلسه دادگاه عنوان کرد: “وقتی آرش بدون توجه به ایست گریخت، من یک تیر هوایی شلیک کردم. سپس در جریان تعقیب و گریز هشت تیر دیگر شلیک کردم و سه تیر در اسلحه ام باقی ماند. میخواستم لاستیک پژو ۴۰۵ را نشانه بگیرم که گلوله کمانه کرد و ناخواسته با آرش برخورد کرد. من قصد کشتن او را نداشتم و در بررسی خودرو او مقداری مواد مخدر و یک قبضه چاقو کشف کردم.”

سپس سرباز وظیفه ای که در صحنه این حادثه حضور داشت در جایگاه شاهد ایستاد و گفت: “من آن شب کنار مامور پلیس بودم اما چاقو و مواد مخدری را که از خودرو آرش کشف شد ندیدم. مامور پلیس چند بار ایست داد و سپس شلیک کرد.”

در پایان جلسه متهم این پرونده توسط قضات دادگاه به اعدام محکوم شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در زاهدان

به گزارش حال وش، یک زندانی در شهرستان زاهدان با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

هویت این زندانی، عاصف شه بخش، ۳۰ ساله، فرزند محمد عمر، اهل زاهدان عنوان شده است.

این زندانی، پیشتر در سال ۱۳۹۹ از بابت اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

رهایی یک زندانی از اعدام در کرج

به گزارش ایرنا، یک زندانی محکوم به اعدام در کرج، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

حمید کریمی، رییس مرکز نیکوکاری بازاریان و اصناف البرز در این خصوص گفت: “این متهم که اهل استان مازندران است به اتهام قتل به مدت چهار سال در زندان کرج تحمل حبس می کرد اما ظهر امروز با وساطت خیرین و رضایت خانواده مقتول آزاد شد.”

رهایی ۱۶ زندانی از اعدام در کرمانشاه

به گزارش رکنا، منوچهر فتاحی، معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه، از رهایی ۱۶ زندانی محکوم به اعدام طی سال جاری در این استان خبر داد.

منوچهر فتاحی اعلام کرد: “طی سال گذشته به همت اعضای این شعب و بزرگان، ۲۱ فقره پرونده مربوط به قتل عمد در استان به سازش منتهی شد.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر