Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

گزارشی از تفتیش منزل و احضار پدر آیدا پوریانسب توسط اطلاعات سپاه


  آیدا پوریانسب، وبلاگنویس و از چهره‌ های شناخته شده در اینستاگرام از تفتیش منزل پدری خود توسط ماموران اطلاعات سپاه و احضار و بازجویی پدرش در این سازمان خبر داد. او طی ماه های اخیر با انتشار تصاویری از اعتراضات اخیر در صفحه اش، به حمایت و اطلاع رسانی درباره آن پرداخته بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آیدا پوریانسب از تفتیش منزل پدری خود توسط ماموران اطلاعات سپاه خبر داد.

خانم پوریانسب در این خصوص در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “تفتیش منزل پدر و‌ مادر توسط اطلاعات سپاه، بازجویی در منزل، ضبط وسایل الکترونیکی، هک پیج من، احضار پدر به اداره اطلاعات و بازجویی، فقط به این دلیل که پدر و مادر یک اینفلوئنسر مخالف و معترض هستند که حتی ایران هم زندگی نمی‌ کنه؟ این فقط از جمهوری اسلامی بر میاد.”

آیدا پوریانسب، وبلاگنویس و گردشگر در کانادا زندگی می‌ کند و صفحاتی پرطرفدار در اینستاگرام دارد. او از زمان شروع اعتراضات اخیر درباره اتفافات داخل ایران اطلاع رسانی و از اعتراضات سراسری حمایت کرده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...