Translate

۱۴۰۱ دی ۴, یکشنبه

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از بازداشت و تداوم بازداشت ۳ شهروند


 طی روزهای اخیر، میثم ملاویسه در دیواندره و کیمیا وهابی فر در سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. همچنین محمدحسین دهقانی، دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه علیرغم گذشت سی و پنج روز از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شوراهای صنفی دانشجویان کشور، روز شنبه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۱، یک شهروند در یزد بازداشت و از آن زمان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد

.

هویت وی “محمدحسین دهقانی، دانشجوی ادبیات فارسی دانشگاه رازی کرمانشاه” عنوان شده است.

بنا بر این گزارش بازداشت آقای دهقانی در منزل شخصی وی در یزد صورت گرفته است. ابتدا با آزادی او با قرار وثیقه موافقت شده اما مدتی بعد قرار لغو شده است.

در گزارشی دیگر کولبرنیوز از بازداشت یک شهروند در سنندج خبر داد.

هویت وی “کیمیا وهابی فر و اهل سنندج” عنوان شده است.

بر اساس این گزارش خانم وهابی فر هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به کانون اصلاح و تربیت این شهر منتقل شده است.

همچنین کردپا از بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در دیواندره خبر داده است.

هویت وی “میثم ملاویسه، اهل روستای «ذکی بیگ» دیواندره” عنوان شده است. آقای ملاویسه روز جمعه ۲ دی ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...