Translate

۱۴۰۱ دی ۱, پنجشنبه

بازداشت یک دانشجو همزمان با آزادی ۵ شهروند دیگر


 پریسا حبیب‌ پور، دانشجوی اهل ارومیه توسط نیروهای امنیتی در ترمینال سنندج بازداشت شد. امید شیرمحمدی در دیواندره و چهار هنرمند به نام های محمدمتین جعفری، رضا جودکی، سعید فیضی و هادی سپهری که پیشتر در جریان اعتراضات بازداشت شده بودند، با تودبع قرار وثیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کولبر نیوز، صبح روز دوشنبه ٢٨ آذر ماه ۱۴۰۱، یک دانشجو در سنندج بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، پریسا حبیب‌پور، دانشجوی اهل ارومیه توسط نیروهای امنیتی در ترمینال سنندج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

در این گزارش آمده است که خانم حبیب‌پور دچار بیماری حاد معده است و در صورت عدم دسترسی به پزشک و دارو سلامتی وی به خطر خواهد افتاد.

از سوی دیگر امید شیرمحمدی، شهروند ساکن دیواندره امروز چهارشنبه ۳۰ آذر با تودبع قرار وثیقه آزاد شد.

براساس این گزارش، وی با تودیع قرار وثیقه ۴ میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

آقای شیرمحمدی روز یکشنبه ۶ آذر ماه، در ارتباط با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در دیواندره بازداشت شد.

همچنین آفتاب نیوز از آزادی ۴ هنرمند بازداشت شده در جریان اعتراضات خبر داد.

بر اساس این گزارش، محمدمتین جعفری نوازنده گیتار، رضا جودکی آهنگساز، سعید فیضی نوازنده نی و آهنگساز و هادی سپهری نوازنده و مدیر آموزشگاه موسیقی به قید وثیقه آزاد شدند.

رضا جودکی دانشجوی رشته نوازندگی دانشگاه کردستان، پس از شرکت در مراسم خاکسپاری نیکا شاکرمی در خرم آباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

هادی سپهری نیز روز چهارشنبه ۲۳ آذرماه، در کرج بازداشت شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...