۱۴۰۱ دی ۱, پنجشنبه

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از بازداشت و آزادی ۳ شهروند


 – طی روزهای اخیر، احسان بیگ‌ پور در ایلام و علی بوربور در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. همچنین احسان بامیری با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱، یک شهروند در ایلام توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

هویت وی “احسان بیگ‌ پور” عنوان شده است.

بازداشت آقای بیگ پور، در مسیر محل کارش توسط نیروهای امنیتی صورت گرفته و وی پس از بازداشت، به زندان ایلام منتقل شده است.

بنابر خبری دیگر، به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، در تاریخ ۱۶ آذرماه، یک شهروند در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

هویت وی “علی بوربور، دانشجوی کارشناسی سلولی مولکولی، ورودی ۹۸ دانشگاه علم و فرهنگ” عنوان شده است.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان، اطلاعی حاصل نشده است.

همچنین احسان بامیری دانش‌ آموخته صنایع دستی و دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه هنر، روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

بر اساس این گزارش، آقای بامیری توسط مرجع قضایی، ممنوع الفعالیت و ممنوع المصاحبه شده است.

وی پیشتر در تاریخ ۲۱ آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر