Translate

۱۴۰۱ آذر ۲۱, دوشنبه

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از آخرین وضعیت امید عمران در زندان وکیل آباد مشهد

 


امید عمران، ۱۸ ساله از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در مشهد، علیرغم گذشت حدود ۸۰ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان وکیل آباد این شهر در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱، امید عمران، پارکور کار، در زندان وکیل آباد مشهد در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت این شهروند به هرانا گفت: “وی در ده روز اول اعتراضات سراسری اخیر، هنگام بازگشت به منزل، توسط نیروهای اطلاعات سپاه مشهد بازداشت و به مدت بیست روز در بازداشتگاه های امنیتی تحت بازجویی قرار گرفت. آقای عمران سپس به قرنطینه زندان وکیل آباد مشهد و درنهایت روز گذشته به بند یک این زندان منتقل شد. طی بازجویی ها اتهام وی اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده است”.

این منبع مطلع در ادامه افزود: “قرار بازداشت موقت وی هر ماه تمدید میشود. مسئولان یک بار اعلام کردند که با سند دو میلیارد تومانی آزاد میشود اما سپس از قبول سند خودداری کردند. وی طی تماس‌های کوتاهی که با خانواده داشته، از ضرب و شتم شدیدش در بازداشتگاه های امنیتی خبر داده است”.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...