Translate

۱۴۰۱ آذر ۲۱, دوشنبه

صدور کیفرخواست پرونده سید هادی کسایی زاده مهابادی


  کیفر خواست سید هادی کسایی زاده مهابادی، خبرنگار توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری صادر و به وی ابلاغ شد. این پرونده با ۶ عنوان اتهامی، با شکایت شهرداری، فرمانداری، نیروی انتظامی پلیس شهرری و  دگر شاکیان علیه وی گشوده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کیفرخواست پرونده سید هادی کسایی زاده مهابادی، روزنامه نگار از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری صادر و به وی ابلاغ شد.

بر اساس این کیفرخواست که توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای کسایی زاده به دو فقره نشر اکاذیب رایانه ای به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی نسبت به فرمانداری، نشر اکاذیب رایانه ای به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی نسبت به دهیاری حمید آباد با نمایندگی آقای روح الله خانی، نشر اکاذیب رایانه ای به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی نسبت به شهرداری، نشر اکاذیب رایانه ای به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی نسبت به بخشداری قلعه نو، نشر اکاذیب رایانه ای به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی نسبت به پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و دجا با نمایندگی آقای قاسم دشتی قره تپه و توهین نسبت به اهالی روستا و اعضای شورا و دهیاری طالب آباد با نمایندگی آقای علی مجیدی، متهم شده است.

این پرونده با شکایت شاکیان، گزارش ضابطین، تصاویر چاپ شده از مطالب منتشره توسط وی، استشهادیه اهالی روستای طالب آباد، احراز وقوع بزههای معنونه، اقرار صریح و مقرون به واقع متهم مبنی بر انتشار مطالب مورد ادعای کلیه شکات اعم از پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و شهرداری و فرمانداری و دهیارها و بخشداری قلعه نو و نیروی انتظامی پلیس شهرری، خارج نویسی فایل صوتی و گزارشهای تنظیمی سپاه پاسداران و گزارشهای ارسالی از فرمانداری علیه وی گشوده شده است.

یک منبع مطلع در خصوص دلایل اتهامات انتسابی به این روزنامه نگار به هرانا گفت: “اتهامات مطروحه علیه وی به دلیل انتشار گزارش مافیای پلاستیک و فساد انتخابات در جنوب تهران، هجوم اتباع غیرمجاز به حاشیه تهران و روستاها،  اقدام غیرقانونی پلیس علیه دفاتر اسناد رسمی و تشویق غیرقانونی مردم بر عدم پرداخت مالیات و عدم اجرای ماده ۲۹ قانون رسیدگی به جرائم رانندگی و گزارش انتقادی علیه شهرداری تهران در عدم نظارت بر مجوزهای پایان کار بوده است.”

لازم به ذکر است، در رابطه با این پرونده آقای کسایی زاده مهابادی در تاریخ ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰ بازداشت و در روز ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

گفتنی است، سید هادی کسایی زاده مهابادی در خردادماه ۹۹ از بابت پرونده دیگری که در پی شکایت ولی الله سیف رئیس سابق بانک مرکزی و برخی مدیران بانک سرمایه علیه او تشکیل شد، توسط شعبه ۴۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران از بابت اتهامات “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی”، به یک سال حبس تعزیری و “افشا اسرار محرمانه” به ۴ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

سید هادی کسایی زاده مهابادی، در تاریخ ۱ آبان ۹۶ توسط نیروهای حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و با دستور جعفری دولت آبادی دادستان سابق تهران با حکمی که توسط شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه صادر شده بود، بازداشت شد. وی نهایتا اواخر آذر ۹۶ با پایان مراحل بازجویی با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...