۱۴۰۱ بهمن ۵, چهارشنبه

مسمومیت ده ها دانشجو با گاز مونوکسیدکربن در خوابگاه دخترانه دانشگاه همدان


 روز دوشنبه ۴ بهمن، حدود ۶۷ دانشجوی دانشگاه سیدجمال اسدآباد همدان در خوابگاه دخترانه این دانشگاه در پی مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن به بیمارستان منتقل و پس از ساعاتی مرخص شدند. دانشجویان، عدم نصب صحیح بخاری گازی در این خوابگاه را علت این حادثه عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، روز دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱، شماری از دانشجویان دانشگاه سیدجمال اسدآباد همدان در خوابگاه دخترانه این دانشگاه بر اثر گاز گرفتگی دچار مسمومیت شدند.

یکی از دانشجویان این خوابگاه اظهار کرد: خوابگاه دخترانه شماره یک این دانشگاه دارای ۱۷۵ دانشجو بوده که تقریبا نیمی از دانشجویان حدود ۶۷ نفر دچار گازگرفتگی و مسمومیت با مونوکسیدکربن شده اند.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد دچار مسمومیت در طبقه دوم خوابگاه مستقر بوده‌اند، تصریح کرد: “به علت سرمای شدید و پاسخگو نبودن پکیج خوابگاه برای گرمایش دانشجویان شب گذشته یک دستگاه بخاری گازی برای این‌خوابگاه نصب شد که گویا به علت عدم نصب صحیح بخاری این اتفاق برای دانشجویان رخ داده است.”

وی افزود: “دانشجویان دچار مسمومیت شده ناشی از مونوکسیدکربن خوابگاه بلافاصله با دو آمبولانس و یک مینی بوس به اورژانس بیمارستان اعزام شدند. بعد از ظهر و شب نیز دو گروه دیگر به علت داشتن علائم گازگرفتگی مجددا به بیمارستان منتقل شدند. حال تمامی دانشجویان مساعد بوده و هیچ یک از دانشجویان در بیمارستان بستری نیستند.”

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد نیز با تایید این خبر گفت: “دانشجویانی که مسموم شدند، اکثرا دارای علائم تهوع، استفراغ و سرگیجه بودند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر