Translate

۱۴۰۱ دی ۱۲, دوشنبه

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از وضعیت ۶ شهروند بازداشتی در شهرهای مختلف


 – طی روزهای اخیر شایان خدامرادی، اسامه یوسفی، یحیی عبدی، ادریس فتحی و سعید شیرزاد (سارو هنرمند) در جوانرود و سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. همچنین مهتاب انصاریان، دانشجوی بازداشتی دانشگاه سوره، علیرغم گذشت ۴۸ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کردپا، ۵ شهروند توسط نیروهای امنیتی در جوانرود و سننندج بازداشت شدند.

هویت این شهروندان “شایان خدامرادی، اسامه یوسفی، یحیی عبدی، ادریس فتحی، سعید شیرزاد (سارو هنرمند) اهل قروه” عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، آقای شیرزاد روز چهارشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۱، بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌ های امنیتی سنندج منتقل شده است.

همچنین به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، مهتاب انصاریان، دانشجوی ترم یک رشته گرافیک دانشگاه سوره، علیرغم گذشت ۴۸ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

وی پیشتر در تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

تا زمان تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...