Translate

۱۴۰۱ دی ۱۵, پنجشنبه

اعتراضات سراسری؛ محکومیت ندا ناجی از ۸ ماه حبس تا شلاق و منع خروج از کشور


 ندا ناجی، فعال کارگری توسط دادگاه انقلاب تهران به ۸ ماه حبس، ۶۰ ضربه شلاق، ممنوعیت خروج از کشور، منع استفاده از تلفن همراه، پرداخت جزای نقدی و دیگر مجازاتهای تکمیلی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ندا ناجی، فعال کارگری به حبس محکوم شد.

براساس این حکم که در تاریخ ۱۶ آذرماه، توسط دادگاه انقلاب صادر و به خانم ناجی ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام “اختلال در نظم” به ۸ ماه حبس تعزیری و ۶۰ ضربه شلاق و به اتهام “نشر اکاذیب” به پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی و مجازتهای تکمیلی از جمله ۲ سال منع خروج از کشور، ۲ سال منع استفاده از تلفن هوشمند و شبکه های اجتماعی و همچنین تهیه پژوهشنامه ی ۸۰ صفحه ای به صورت دستنویس محکوم شده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات ندا ناجی در تاریخ ۲۸ آبان ماه، بدون دسترسی به وکیل برگزار شده بود.

مهرانه قاسمی، مادر ندا ناجی روز سه شنبه ۱۳ دی ماه، با اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت: “ندا‌ فردا برای ابلاغ رای نهایی به دادگاه انقلاب خواهد رفت.”

خانم ناجی، در تاریخ ۱۰ مهرماه، در مقابل بیمارستان کسری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۵ آبان ماه، با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و صد میلیون تومانی از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

ندا ناجی، پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...