Translate

۱۴۰۱ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

با پایان ایام مرخصی؛ مریم محمدی به زندان اوین بازگشت


  مریم محمدی، فعال حقوق زنان  دوشنبه دهم بهمن ماه، با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران،  دوشنبه دهم بهمن ۱۴۰۱، مریم محمدی با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت.

بر اساس این گزارش خانم محمدی برای شرکت در مراسم خاکسپاری مادرش به مدت پنج روز به مرخصی اعزام شده بود.

مریم محمدی در تاریخ هفدهم تیرماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی و در شهر گرمسار بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. خانم محمدی نهایتا در تاریخ ۲۶ شهریورماه ۹۸، با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

مریم محمدی در آذرماه سال ۹۸، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد انجام جرم علیه امنیت کشور” به ۳ سال حبس، از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۶ ماه حبس و از بابت اتهام “انجام عمل حرام با مصداق بی‌حجابی” به ۸ ماه حبس و در مجموع  به ۴ سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۳ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد انجام جرم علیه امنیت کشور” در خصوص وی قابل اجرا بود.

خانم محمدی مردادماه ۱۴۰۱، جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

مریم محمدی ۵۲ ساله، مادر دو دختر ۱۶ و ۲۲ ساله است. وی پیش از این نیز ما بین سالهای ۶۰ الی ۶۸ و از سن ۱۴ تا ۲۲ سالگی از زندانیان سیاسی بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...