Translate

۱۴۰۱ دی ۱۲, دوشنبه

سعید زارع با تودیع قرار آزاد شد/ تداوم بازداشت سجاد زارع


 سعید زارع شهروند بازداشتی از بازداشتگاه مرکزی شیراز به صورت موقت آزاد شد. همچنین برادر وی سجاد زارع، زندانی سیاسی سابق علیرغم گذشت ۴۸ روز از زمان دستگیری کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید زارع، شهروند بازداشتی آزاد شد.

آزادی سعید زارع به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه مرکزی شیرار صورت گرفته است. سجاد و سعید زارع اواخر آبان ماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

لازم به ذکر است یک منبع مطلع در خصوص وضعیت سعید زارع در زمان بازداشت به هرانا گفته بود: “سعید در زمان بازداشت مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفته و یکی از دندان هایش شکسته است. همچنین دست وی نیز آسیب دیده.”

سجاد زارع پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ و سعید زارع نیز به بازداشتگاه مرکزی شیراز منتقل شدند.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این دو برادر اطلاعی در دست نیست.

سجاد زارع که پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد، در مهرماه سال گذشته با پایان دوره محکومیت خود از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

همچنین سعید زارع در تاریخ ۳۰ دیماه ۹۸ در سن ۱۹ سالگی در زمان پیگیری وضعیت برادرش به دلیل ارسال یک پیامک به برادر خود توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و در تاریخ ۱۱ فروردین ۹۹ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. این شهروند نهایتا توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی ساداتی از بابت اتهام توهین به رهبری به ۶ ماه و یک روز حبس تعلیقی محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...