۱۴۰۱ دی ۱۵, پنجشنبه

گزارشی از مطالبات و معوقات مزدی کارگران در ۳ واحد صنفی


  کارگران مجتمع تجاری کنزالمال منطقه آزاد اروند در استان خوزستان، از معوقات مزدی ۲ ماهه خود و کارگران شاغل در کارخانه سیمان آباده از عدم پرداخت حقوق معوقه و بلاتکلیفی ٩ ماه گذشته خبر دادند. همچنین حدود هزار و ۲۰۰ کارگر سیمبان شرکت توزیع برق استان تهران خواستار بازگرداندن تعطیل‌کاری‌ها و افزایش اضافه‌ کاری‌ها به منظور افزایش میزان حقوق خود از کارفرما هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران مجتمع تجاری اروند (کنزالمال) با بیان اینکه مطالبات آن‌ها تا دو ماه به تاخیر افتاده است، گفتند: “در این اوضاع اقتصادی که قیمت‌ها در حال افزایش است، مسئولان این مجتمع بزرگ و بین‌المللی نسبت به پرداخت به موقع حقوق کارگران بی‌ اعتنا هستند”.

این کارگران با اشاره به اینکه حدود ۸۰ نفر هستیم که در بخش نگهبانی، تاسیسات، خدمات و فضای سبز مجتمع تجاری کنزالمال، مجموعه ورزشی مرتضی علی و سازمان قدیم منطقه آزاد و شرکت اصلی (توسعه سرمایه‌گذاری اروند) یا به عبارتی اروند مال خرمشهر تحت مسئولیت یک پیمانکار تامین نیرو و با نظارت شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد تجاری اروند مشغول کار هستند، افزودند: “در حال حاضر ۳ ماه حقوق ما کارگران پرداخت نشده است”.

آن‌ها با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری سه بار مدیریت شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری اروند تغییر کرده و این موضوع با تغییر مدیران میانی و پایین دستی، مشکلات زیادی را برای کارگران شاغل در مجموعه به وجود آورده است، گفتند: “از مدیرعامل جدید شرکت توسعه و سرمایه‌ گذاری اروند که از سه ماه پیش منصوب شده، انتظار داریم مطالبات مزدی کارگران را در موعد مقرر پرداخت کند”.

گفتنی است، از مدت‌ها قبل کارگران پیگیر دریافت حداقل بخشی از طلب خود از پیمانکار و سایر مسئولان بودند اما به نتیجه قابل قبولی نرسیده‌اند.

به گفته آن‌ها؛ باتوجه به اینکه مبلغ طلب کارگران از پیمانکار هر ماه بیشتر می‌شود، بنابراین از مدیران منطقه آزاد تجاری اروند درخواست داریم همانند قبل تمهیدات قابل قبولی برای به‌ روز شدن مطالبات کارگران زیرمجموعه شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری اروند انجام دهند.

معوقات مزدی کارگران کارخانه سیمان آباده

به گزارش ایلنا، میثم خداداد، فرماندار آباده از عدم پرداخت حقوق معوقه و بلاتکلیفی ٩ ماه گذشته کارگران کارخانه سیمان خبر داد.

وی ضمن اشاره به میزان فروش این کارخانه گفت: ” ️تاکنون و در طی سالیان گذشته کمک‌ها و مساعدت‌های فراوانی به این کارخانه در حوزه پرداخت معوقات آب، برق و گاز و همچنین موضوعات مالیات و بیمه‌ای صورت گرفته اما متاسفانه بعضا معوقات ٩ ماهه کارگران پرداخت نشده و ️وضعیت عمرانی و بهداشتی کارخانه نیز که به هیچ عنوان قابل قبول نیست و محیط کاری پرسنل بسیار نامناسب است.”

مطالبات کارگران سیمبان برق تهران

به گزارش ایلنا، حدود هزار و ۲۰۰ کارگر سیمبان شرکت توزیع برق استان تهران خواستار بازگرداندن تعطیل‌کاری‌ها برای افزایش میزان حقوق خود از کارفرما هستند.

یکی از این کارگران گفت: “بخش عمده‌ی از مطالبات ما به افزایش عادلانه حقوق و مزایای دریافتی بازمی‌گردد؛ به گونه‌ای که میزان دریافتی یک کارگر سیمبان با معیشت او همخوانی ندارد.”

وی با بیان اینکه حقوق دریافتی سیمبانان با حداقل دریافتی مصوب شورای عالی کار مخارج زندگی را تامین نمی‌کند، افزود: “با کاهش اضافه‌ کاری‌ها و تعطیل کاری‌ها و برخی دیگر از مزایاهای قانونی دیگر، برای تامین مخارج دچار مشکل شده‌ایم”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر